Weer een nieuw keurmerk biedt geen oplossing

Klik hier voor de bron van dit nieuwsbericht.
0 Flares 0 Flares ×

‘Mensen zien door het woud aan keurmerken het bos niet meer en zijn de draad volledig kwijt,’ aldus D66. Momenteel liggen er ruim 170 verschillende keurmerken in de schappen. Velen hiervan zijn in praktijk verkapte marketing. De partij heeft daarom een nieuw label bedacht voor alle levensmiddelen in de supermarkten in de vorm van een stoplicht. ‘Zo kan de consument in één oogopslag drie dingen  zien: hoe het zit met dierenwelzijn, hoe gezond een product is en hoe verantwoord het geproduceerd is.’ Toch zal dit niet gaan werken, aldus een woordvoerder van De Tegenpartij. ‘Het grootste probleem is dat een zuivere maat voor duurzaamheid ontbreekt. Bovendien is niemand gebaat bij het 171e milieulabel.’ Daarnaast is gebleken dat de meeste consumenten zich weinig aantrekken van dergelijke labels. ‘Wil men echt gedragsverandering bereiken dan moet duurzaamheid vertaald worden in de prijs van het product. Zo’n systeem is mogelijk met ecoprijzen.’

‘Effect krijgt men wel wanneer duurzaamheid wordt vertaald in de prijs.’

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 0 Flares ×

Een gedachte over “Weer een nieuw keurmerk biedt geen oplossing

  1. Cola_Heavy

    Ik wil een keurmerk voor capabele kamerleden. Maar daar beginnen ze niet aan, want, van wat er nu zit, krijgt er niet een een goedkeur.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *